Required Reading from Journalism Professors

25 Ноя

Longreads

Below, six syllabi from journalism professors on what you should be reading.

* * *

1. Journalism 494: Pollner Seminar In Narrative Non-Fiction With Esquire’s Chris Jones (University of Montana)

“The purpose of this course is to teach students how to write publishable magazine-length narrative non-fiction: In other words, my aim is to help you learn how to write good, long, true stories. The course outline will mirror a typical writer’s progress through the birth of an idea to a finished, polished piece, including reporting, writing, editing, and fact-checking. In addition to classroom discussion, course readings will help students understand the difference between good and bad work. My hope is that by the end of the semester, you will have written the Best Story of Your Life So Far (BSOYLSF) and it will help you reach your future potential as an award-winning literary journalist.”

2. Journalism 141: Professional Problems and…

View original post ещё 604 слова

Реклама

Один ответ to “Required Reading from Journalism Professors”

  1. aljok Ноябрь 26, 2014 в 8:26 дп #

    Difference between bad and good works….YEs, good old school for beginners and students…

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s

%d такие блоггеры, как: